Thursday, August 18, 2011

kesinambungan perasaan

19th ramadhan..

saya termenung lagi.memikirkan banyak benda yang tidak perlu untuk diserabutkan tapi saya memilih untuk menyerabutkan kepala saya ini..saya akui hubungan saya sesama insan sekeliling makin hari makin tercabar.tercabar dek perkara2 yang terungkit dan terurai lagi.saya tewas lagi.tewas dengan keadaan yang seperti tidak pernah menyebelahi saya.persoalan kenapa yang selalu saya utarakan kini kembali lagi.iman saya sejengkal untuk menjadi insan baik dan bersabar dengan kerenah2 yang mendukacitakan.saya pernah berhadapan dengan situasi ini dan saya pernah memilih untuk lari tapi saya masih bersandarkan pada kepercayaan lalu saya membuat keputusan.semalam saya dicabar lagi oleh seseorang yang saya tidak pasti asal usul dan keturunan.bertindak d luar kawalan dan berlaku sengketa.saya bertabah lagi dan memilih maruah sebagai jalan penyelesaian.alasan kepada kebencian itu sgt memualkan dan saya mencari lagi salah saya.jangan persoalkan kenapa saya bertabah..kehidupan ini sgt memerlukan ketabahan hati dan kecekalan hati saya untuk memendam lagi.saya kalah pada tangisan tapi saya menang dengan kawalan perasaan saya.apabila benda sudah tidak terpendam dan selalu terluah,akan bermaharajalelalah syaitan untuk menghasut.saya tidak segan silu mengaku seringkali menjadi mangsa syaitan itu.

ungkapan maaf sudah menjadi satu kelaziman namun lama kelamaan saya rasa ketidakwajaran.saya mula memberontak namun akhirnya saya menyedari kasih sayang yang tulus ini menghalang semua benda dari terjadi.banyak benda tidak perlu dikesalkan.saya bahagia dan akan terus bahagia..itu saya pasti...semua benda bertitik tolak dari perbuatan.semoga segala perbuatan saya tidak memungkinkan sesuatu yang buruk terjadi.saya pelik tapi saya cuba untuk tidak meluahkan.saya telah menjaga perasaan orang lain sedekad lama,kehidupan hari ini juga adalah ehsan saya untuk tidak melukakan orang lain,tuhan pasti tahu..wahai hati nyahkanlah bisikan syaitan itu lagi.

saya tidak mahu lagi mempersoalkan kedudukan saya di mana dan terletaknya ia.saya pasti ia ada walaupun sedikit:).saya telah mencuba menjadi yang terbaik dan saya sudah tidak pasti adakah ini kesinambungan perasaan saya atupun tidak..saya tidak peduli.saya akan terus mencari bahagia itu.....daaa


No comments:

Post a Comment